onsdag 25. juli 2012

Hageprosjekt

I dag har jeg (nesten) ferdigstilt et av flere hageprosjekt. Jeg har i flere år tenkt å legge bark i kløfta rundt tørkestativet. Denne kløften var nokså dyp, og ble fylt med kvernet kvist for noen år siden. Dessverre klarte jeg ikke bestemme meg for grus eller bark, og resultatet ble et ugressparti med nesle, bringebær, liljekonvall, gress etc. Jeg har klippet dette ned en to-tre ganger hver sommer, men fint har det ikke vært.

Og nå endelig - klarte å bestemme meg for bark, tror det ligger bedre i og med at det skråner litt. Først lukte og spadde jeg ut en del av ugresset. Under et tykt lag bark har jeg så lagt gamle aviser og dynetrekk. Det bør stoppe resten av ugresset under.



Jeg er ikke god på å ta før-bilder, men i høyre hjørne på dette bildet ses noe av ugresset sammen med frodige bjørnebærbusker.


Her er det ferdig så langt. Venter med å legge helt inn under bjørnebærene til etter høsting. Nå satser jeg på sol og varme, buskene er fulle av blomster og kart.
Rhododendronen bak tørkestativet er en Percy Wiseman. Den kommer nå flott til sin rett. Blomstene er vakre, i fersken, rosa og litt lys gult.




I morgen blir det mere planting. Jeg måtte jo på hagesenteret for å kjøpe mer bark i dag og der klarte jeg ikke å motstå noen nye lavendel og en Astrid Lindgren rose.

Ingen kommentarer: