mandag 14. mai 2012

Travelt i hagen

Det er lenge siden forrige innlegg på bloggen. På tide med en gjenoppliving!

Det er deilig travelt i hagen nå. Helst skulle jeg vært der hele dagen. Jeg nyter tidlige morgener og sene ettermiddager før og etter jobb. Fuglesangen er på det mest intense da, og jeg priser meg lykkelig over å ha hage i skogen. Jeg har pottet planter i mengder til hagelagets plantesalg, og jeg luker, sår, rydder og høster. Ramsløken er høstet til årets forsyning av ramsløksalt. En ladning ramsløk er puttet i fryseren, godt å ha på lager til senere. De første aspargesene frest i ramsløksmør ble nydelig følge til røkelaks og dillstuede poteter.


I dag har jeg klippet gresset for første gang i år, må alltid vente til hvitveisen er på hell. Klippet rundt noen forglemmegei, maria nøklebånd og villtulipaner. Har noe ugress i plenen, og lar klippet ligge for allsidig og lettvint gjødsling.

Jeg nyter synet av alle vekster som er på gang, urter og stauder. Ruteliljer, perleblomster og påskeliljer står i fullt flor. Tulipanene og Allium er på gang. Og lykkelig ble jeg da jeg så at Crocosmiaene har klart vinteren.


Ingen kommentarer: